Når man skal optimere sin organiske trafik, er en optimering af ens Meta Beskrivelse & Titel noget af det vigtigste man skal have styr på. Meta Beskrivelse & Titel er det første som en potentiel kunde ser for din hjemmeside. Man kan sammenligne det med et førstehåndsindtryk mellem mennesker, som er ekstremt vigtigt for at skabe et godt indtryk på andre mennesker.
En god Meta Titel & Beskrivelse er essentielt for at have en god performance når man taler om organisk trafik. En god Meta Titel & Beskrivelse giver dig en langt højere CTR, hvilket alle selvfølgelig gerne vil have. Udover en god CTR, så påvirker Meta Titel & Beskrivelse også rangeringen for de specifikke keywords for en underside. Google ser dine Meta Titel & Beskrivelse og herfra vurderer de hvilke som har mest relevans for hver søgning. Dette tæller altså med i Googles regnskab for placeringer for søgninger.
Hos NORTHERN SEO har vi optimeret utallige Meta Beskrivelser og Titler, hvilket har forårsaget langt mere trafik. Dette er et simpelt værktøj man kan lege med for at øge sin trafik på sin hjemmeside. Herunder har vi givet jer 5 tips man skal holde øje med når man skriver sin Meta Beskrivelse og Titel.
Placer dit primære keyword i starten af både Titel og Beskrivelse
Når man har indekseret sin landingpages korrekt, så er det vigtigt at man bruger sit primære keyword som det første i ens Meta Beskrivelse & Titel. Man sigter ligesom efter at denne landingpage skal ramme en specifik søgning, så derfor skal det første ord som forbrugeren ser selvfølgelig også være det som forbrugeren søger efter. Dette vil også give værdi for rangeringen af landingpagen for Google.
Følg op med dit sekundære keyword kort efter
Det giver mening at man har mere end et keyword pr underside, så derfor skal man selvfølgelig også prøve at bruge disse i ens Meta Titel & Beskrivelse. Man skal gerne inkludere ens primære og sekundære keyword i Meta Titlen en gang. Man skal ikke overbruge dem, da både Google og forbrugerne vil se det som spam.
Brug en klar og fangende CTA
En god Call to Action er noget af det vigtigste ved ens Meta Beskrivelse & Titel. Hvis ens Meta Titel & Beskrivelse ikke inviterer læseren ind på ens hjemmeside, så kan man ligeså godt lade vær med at pille ved den. Tal til læseren med en god CTA, og få ham ind på siden ved at give ham en grund til det. Det kan være at lokke ham med et godt tilbud, eller andre ting som er tiltalende ved din forretning.
Brug emojies og ikoner som er unikke
En god måde at fange læseren er ved at bruge ikoner eller emojies som er tilpasset det emne som søgningen omhandler. Det er en god måde at skille sig ud fra de andre søgningsresultater, og på den måde fange læserens øje. På den måde vil man kunne opleve højere CTR grundet at man fanger øjet fra flere læsere. Det har vist sig i mange undersøgelser at emojies og ikoner er med til at øge performancen af en Meta Titel & Beskrivelse.
Ret dit slug så det er tilpasset keyword
Selvom at url’en ikke er tilpasset efter keywordet, så kan man stadig rette ens slug, så at det visuelt ligner at undersiden er omhandlende emnet. Vi anbefaler altid at man har sine keywords med i sin url på en eller anden måde, men kan dette ikke lade sig gøre, så er værktøjet “slug” din gode ven. Her kan man rette det visuelle af url’en for søgningen så den passer til det som søgningen omhandler. Dette giver også ekstra værdi i Googles øjne, da et slug omhandlende søgningen automatisk vil være bedre i Googles øjne.
0 Kommentarer